Important Disclaimer: I do not endorse (or recommend) Komunitas Salihara’s Stanislavski class, please read my post here: https://miadjojowasito.com/2016/11/14/important-disclaimer-maria-djojowasito-does-not-endorse-the-stanislavski-class-at-komunitas-salihara/

I do not want my name associated with this community in any capacity and wish to distance myself from Komunitas Salihara and the Stanislavski class. This is not an acting class, this was run like a pay-to-play programme misleadingly marketed as a ‘class’, which was run in a disability-unfriendly environment that is not safe for women:

 

Sexual harassment at Komunitas Salihara (2016)
Sexual harassment at Komunitas Salihara (2016)

 

 

In which Puteri Cordelia gives you a sampling what typical Indonesian sexism looks like (not just for actresses—but for Indonesian women in general) among supposedly ‘progressive’ Indonesians. I also touch upon body image (which is how I was introduced to “Hamlet” in the first place).

I also discuss how Goneril (a legitimate child, first in line to the throne anyway—no brothers) had to go fight the same fight as Edmund (illegitimate child entitled to nothing) because that’s what it’s like to be a woman. You have to fight for something that’s always been your birthright in the same way men have to fight for something that was never theirs to begin with.

C’est la vie (so I marry a French prince because the Indonesian ones are embarrassingly sexist).

Kelas Akting Salihara

Aslinya aku bertekad minggu ini akan menulis dengan batasan 1,000 kata karena kasihan yang baca (sekarang 2,767). Tapi kali ini banyak uneg-uneg yang kalo nggak aku keluarin sekarang, mungkin aku akan meledak dan nggak akan bisa lega. Karena hari ini ngeselin banget bagi aku. Nggak napsu juga ngelucu karena emang mood aku nggak lucu, dan yang bikin aku sebel itu bukan lelucon.

23 Januari, 2016: Simbolisme

Jumlah kucingnya Salihara ngalahin jumlah kucing Erasmus Huis. Tapi rasio kucing–manusia masih wajar, nggak kayak rasio sapi–manusia di Belanda.

Murid baru kelas akting Stanislavksi di Salihara Murid baru kelas akting Stanislavksi di Salihara

Minggu kemarin aku sempat jadi kucing waktu Mas Budi mirroring aku. Dan sekarang Mas Retmono sedang punya proyek pribadi jadi kucing juga (Mas Is menugaskan kita untuk masing-masing punya proyek pribadi menjadi sesuatu yang lain dengan diri kita—aku masih belum memutuskan untuk jadi apa).

Hari ini kita kebanyakan menonton dan belajar mengerti apa yang kita tonton. Makannya untung aja…

View original post 2,629 more words

Advertisements